Honza na stříbrné expedici s Husky a DofE - část 2. | HUSKY EU
Honza na stříbrné expedici s Husky a DofE - část 2.

Druhý den

Ráno svítí slunce a my v klidu snídáme, až kolem půl deváté se opět vydáváme na cestu. Procházíme kolem Špindlerovy Boudy a začínáme potkávat větší a větší skupiny převážně polských turistů.

Pod Malým Šišákem je poměrně hodně sněhu, a tak kolem nás projíždí i běžkaři. V jedenáct hodin jsme u Poledního kamene, kde stejně jako ostatní volíme menší přestávku se svačinou.

Odtud pokračujeme po Cestě česko-polského přátelství a pod námi se nám naskýtá úžasný výhled na Velký a později i Malý staw. Je krásně, a tak je vidět daleko do Polska. Jsme asi v nejnavštěvovanější části pohoří, a tak není divu, že je kolem Luční Boudy opravdu rušno.

Poučení z předchozího nezdaru

Do dnešního přístřešku bychom chtěli přijít jako první, a tak nám cesta na Klínovky rychlejším tempem trvá slabou hodinu. Podařilo se a novou útulnu máme pro sebe.

Horský pramen, dřevěné lavice, prosklené čelo s výhledem do údolí, proti betonu před chatou si připadáme jako v hotelu. Jediné, co nám chybí, jsou dveře, ale to během chvíle řešíme bivakovacím pytlem. Vaříme si večeři, doděláváme videa a těšíme se na západ slunce.

Bohužel se ale od Pece žene velký mrak, který s sebou přináší i déšť. Zalézáme do přístřešku a sledujeme rychle plynoucí mračna nad údolím, zjišťujeme, že se na hory žene silný vítr a bouřka. To nejhorší by nás mělo minout, ale pro jistou jistíme nouzové dveře prkny a kameny. Nafukujeme karimatky a zalézáme do spacáků, ve kterých je nám příjemné teplo, a tak jen posloucháme, co na nás Krakonoš chystá a pomalu usínáme.

Co to bylo?

Hodinu po půlnoci nás všechny budí velká rána. Venku bychom teď být nechtěli, slyšíme déšť a silný vítr, který nám v nárazech buší do střechy. Provizorní dveře stále drží, a tak jediné nad čím přemýšlíme je plánované vstávání o půl páté, přeci jen mělo by to cenu do takového počasí?

Mlhavé ráno

Vstáváme před budíkem, nějako jsme už nemohli spát, a i proto se rozhodujeme, že opravdu vyrazíme, i když to venku moc hezky nevypadá. Mrholí a je velmi hustá mlha, alespoň konečně pořádně vyzkoušíme bundy, říkáme si.

Mokrým sněhem stoupáme k Chalupě na Rozcestí a dál po asfaltu k Výrovce, počasí je stále stejné. Za Výrovkou potkáváme podobné sněhové mantinely jako první den, ale tyhle jsou mnohem větší a díky mlze působí impozantně.

Počasí nám nepřeje

Za Luční boudou vstupujeme do Úpského rašeliniště. Jdeme sněhem a po tyčích, bez kterých bychom díky mlze brzy sešli z cesty. Pramen Úpy míjíme po dřevěné lávce, na jejímž konci nás čeká nemilé překvapení. Díky vyšší teplotě a nočnímu dešti se sníh proměnil v břečku, která nám v některých místech sahala až po kolena. Víme, že do cíle to není daleko, a tak se se snažíme místem co nejrychleji proběhnout.

O chvíli později už jsme u Slezského domu. Silně fouká, a tak nasazujeme kapuce a šlapeme poslední a nejvyšší kopec – Sněžku. Vítr valí mraky přes kameny, které lemují naši cestu. Přidržujeme se řetězů a už stojíme na vrcholu hory, Česka a zároveň i naší expedice! Díky kluci!

Děkujeme za podporu

Závěrem bych chtěl poděkovat programu DofE a Středisku volného času v Trutnově za možnost a podporu v realizaci naší výpravy.

Firmě HUSKY, která nás dovybavila. Batohy a bundy nám ulehčili a zpříjemnili putování. Spacáky a karimatky nám přes noc umožnili nabrat sily do dalších dní.

Výpravu do Krkonoš můžeme jedině doporučit, a to zejména v jarních měsících, kdy hory ještě nejsou tolik plné. Mějte se všichni krásně a přeji hodně parádních zážitků!

Sepsal Honza Cohorna

IG - https://www.instagram.com/honza.cohorna/

Další účastníci expedice:

Michal - https://www.instagram.com/michalmaryska1_photos/

Radim - https://www.instagram.com/r.k.kenzee/

Přečti si první díl

We care about your privacy

HUSKY CZ, s.r.o. they need your consent to the use of cookies so that they can better customize the website for you and make it easier to use. By clicking the "I agree" button, you agree to save cookies in your browser, thanks to which you can use the website's potential to the fullest. Details can be found on the page "Information about cookies".