Expedice Aconcagua/ 7. část - jak jsme se rozhodovali a nakonec pokračovali do campu Colera 6 000 m | HUSKY EU
  • Home
  • Blog
  • Příběhy

Budík zvoní v 9 hodin ráno. Na to že jsme tak vysoko se docela dobře spalo, asi čtyři hodiny spánku. V campu potkáváme pár Čechů, kteří říkají, že se zítra ve dvě ráno pokusí vylézt na summit. Z Nida je to zhruba 1 600 m výškových, což není vůbec málo. Navíc za silného větru to není moc reálné. Údajně by počasí mělo vydržet do zítra do odpoledne. Jelikož se pár Poláků a Argentinců chystá summitovat z campu Colera (poslední výškový tábor 6 000 m), rozhodli jsme se, že se tam přesuneme taky. Pouze s nezbytným vybavením a jídlem pro případný výstup na vrchol další den.

Kolem čtvrté odpoledne vyrážíme do campu Colera. V této výšce už opravdu brutálně fouká a postavení stanu v těchto podmínkách je takřka nadlidský výkon. Uvnitř stanu musíme podpírat stěny, abychom zamezili jeho případnému zborcení pod silným náporem větru. Zcela vážné přemýšlíme, že stan zase sbalíme a sejdeme zpátky do Nida. Kdyby nápor větru uprostřed noci náš příbytek zbořil, nevím, jak bychom se v -35°C a takovém větru přesouvali dolů. Šimon má stále problémy s hlavou a břichem a stále si pohrává s myšlenkou sejít do Base Campu pro chybějící bomby a lepší aklimatizaci. To by ale znamenalo další 3-4 dny, nemluvě o hromadě další dřiny a energie.

Vycházím ven a vidím guida s vysílačkou, jak se snaží spojit s Nidem. Říká, že v půlce noci by měl vítr klesnou o cca 20 % a že by raději vyráželi na summit kolem páté hodiny ráno. Z důvodu silného větru a rizika omrzlin budou ale vyrážet až za úsvitu slunce. Počasí by se prý mělo horšit až zítra k večeru. Informace předávám Šimonovi a shodujeme se na tom, že zítra v šest vstaneme, zhodnotíme počasí, náš stav a rozhodneme, co dál. Tavím sníh a snažím se Šimona zavodnit horkým tangem. Chci, aby se mu udělalo lépe a ráno byl ready pro výstup.

Je nutné zmínit, že opravdu nejsme moc aklimatizovaní. Ono za 7 dní se člověk do 7 000 m snad ani aklimatizovat nemůže. Jelikož je zde v následujících dnech reálné nebezpečí špatného počasí, rozhodujeme se podstoupit riziko a pokusit se o výstup na vrchol.

We care about your privacy

HUSKY CZ, s.r.o. they need your consent to the use of cookies so that they can better customize the website for you and make it easier to use. By clicking the "I agree" button, you agree to save cookies in your browser, thanks to which you can use the website's potential to the fullest. Details can be found on the page "Information about cookies".