Cyklocestování: Eurotrip - část 3._Innská a Taurská cyklostezka_ pokračování | HUSKY EU
  • Home
  • Blog
  • Příběhy
  • Cyklocestování: Eurotrip - část 3._Innská a Taurská cyklostezka_ pokračování
Taurska-stezka-za-Werfenem

Servisní den pro nás znamená, postarat se, aby vše fungovalo jak má a udělat údržbu. Jako první je to servis kol, kde je třeba očistit a promazat řetězy, zkontrolovat tlak v pneumatikách, zkontrolovat a seřídit brzdy, které dostali zabrat, projít a dotáhnout závity a tak dále. Následuje velké prádlo, protože v kempu je pračka se sušičkou a po týdnu už je to třeba. Občas samozřejmě něco přemáchneme v ruce, ale při tom jak se děti zvládnout zamazat i během hry na hřišti to pochopitelně nestačí. Necháváme na sluníčku vyvětrat spacáky a v neposlední řadě je třeba dobít veškeré elektrické přístroje. V poledne se rozhodujeme, že nakonec přecijen něco ujedeme a rozdělíme si následující den na dva pohodové. Strávíme s klukama 2 hodiny na velkém hřišti, kde se můžou vyřádit a pak míříme podle řeky do turistického centra Salzburku. V turistických místech se příliš nezdržujeme, tak koupíme klukům zmrzku, kterou po nás při každé příležitosti striktně vyžadují a pokračujeme pryč z centra.

Je sobota odpoledne a stezka podle Salzachu je plná lidí. Salzbugu se říká Brána do Alp a o tom se právě máme možnost přesvědčit. Tuhle stezku si stále ještě pamatujeme, ale i tak nám štíty Alp rostoucí před námi vyráží dech. On ten sníh na vrcholcích to dělá tak nějak více kouzelné a k tomu modrá obloha a slunce. Po rovině podle vody se bohužel nedá jet věčně a tak je opět potřeba vystoupat i pár kopečků. Nejvtipnější situace nastává, když nás Olík plný síly po odpočinkovém dopoledni předjede do ostrého kopečka a řekne počkám na vás nahoře. Náš dnešní kemp je za hotelem, který je k našemu překvapení zavřený. Jsme tam jediní hosté, ale co je pro nás hlavní sprchy a záchody tam jsou a navíc pořádně vyhřáté. Stan si stavíme mezi stromky u lavičky, abychom se mohli zase jednou najíst u stolu. Nikde nikdo, ani v hotelu ani v campingu. Jediný kdo tam s námi je je traktor. Ten u nás asi po hodině zastaví, vyleze pán s kloboukem a s úsměvem řekne dvacet euro. A je to vyřešeno, evidentně otevíráme kempovou sezonu. Když večeříme, tak nad vrcholky zapadá sluníčko dělá se pořádná zima. Ještě rychlosprcha a po vykoupání zlézáme do spacáků.

Ráno na louce je dost chladné, ale na to už jsme si při brzkém jaru docela zvykli. Ani dnes nemusíme nikam spěchat, ale chceme být v kempu trochu dřív a užít si den na cestě a hezké počasí. Projedeme město Gollein a hned po ránu nás čeká prudké stoupání k Pass Lueg. Od naší minulé cesty z něj máme vcelku obavy, ale nakone to není tak hrozné. Je neděle, takže po silnici průsmykem k hradu Werfen, není tak hrozný provoz. Přestávku si dáváme cestou u Stegenwaldu, kde svačíme a vyhříváme se na jarním sluníčku jak hadi. Protože jsme klukům slíbili hranolky, které jsou hlavně pro Olíka jednou z motivací ke šlapání, tak se snažíme zahlédnout ve vesnicích okolo něco otevřeného. Bohužel nám dojde, že je neděle a to mají v Rakousku všechny obchody zavřeno. Klukům zastavujeme na hřišti za Werfenem, kde sice jsou jen dvě houpačky a skluzavka ale oni se tady až neuvěřitelně vyblbnou. Olík se učí hvězdy a přemety podle kluka, který si je tu trénuje a Vojta vymýšlí hlouposti s hopačkou. Výhled je odtud naprosto perfektní a tak točíme zase jedno z našich denních videí. Dojíždíme do Bischofshofenu s jistotou a reputaci u Olíka zachrňuje otevřený kebab. Teď už to máme opravdu jen pár kilometrů ke Gasthausu v Sankt Johann im Pongau. Sluníčko stále krásně hřeje a my se snažíme užít si dnešních slunečních paprsků protože dle předpovědi jsou na dlouhou dobu poslední. Večer probíráme fotky, třídíme, tvoříme videa a kluci usínají u pohádky. Nad horami se už od odpoledne sbírá oblačnost a teplota výrazně klesá a my s obavami sledujeme jak sluníčko mizí a přemýšlíme co nám přinese zítřek.

Pokračování příště...

Článek sepsali Berkovi Na Kolech

We care about your privacy

HUSKY CZ, s.r.o. they need your consent to the use of cookies so that they can better customize the website for you and make it easier to use. By clicking the "I agree" button, you agree to save cookies in your browser, thanks to which you can use the website's potential to the fullest. Details can be found on the page "Information about cookies".